Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

Undur



Adakah aku perlu berundur dari terus melawan dan lawan untuk dapatkan apa yang pernah aku punyai?

aku cuma sedikit terkilan,
ibarat menunggu durian gugur pada musin hujan,
gugur pula di hadapan mata,
siap terbelah,
punya isi kuning dan manis isinya.

mustahilkah perkara ini?
tiada yang mustahil,
tapi aku juga manusia,
punya had punya batasan.

kini hadnya sudah sampai ke hujung,
sudah mahu limpah air dari kolah itu,
sudah mahu kering air di tasik itu,
sudah mahu tamat semuanya.

ada dua kemungkinan,
1)aku terus berharap
2)aku berhenti berharap

kenapa ada dua kemungkinan?
kerna kita manusia tak sempurna,
tiada yang tetap melainkan MATI.
jadi aku membuat pilihan antara dua pilihan ini.

aku boleh kongsi satu perkara dengan kalian,
rasa rindu ketika kita berseorangan jadikan kita manusia paling sepi dalam dunia ni bukan?
makin korang lupa makin timbul wajah tu dalam bayangan korang,
pernah bukan?
senang sahaja caranya,
ambil bantal tekup muka dan tidur,
dan jangan ucap selamat malam pada sesiapa.

and now,
I need some sleep,
It can't go on like this.


Terfaktab-Mistakes mature us, when we learn not to repeat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan