Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

Cepumas

sebelum terlambat,Salam EidulAdha untuk semua umat islam di dunia ya?:)

bila sebut pasal raya tentu ziarah menziarah,balik kampung adalah perkara biasa untuk kita semua,
seronok bukan pulang ke kampung berhari raya,bertemu sanak saudara baik yang muda atau yang tua.
cuma satu perkara yang bikin mood spoil masa raya. Cuba teka apa?takpe sebab ini cerita gua biar gua jawab.keh3.
jawapannya soalan cepumas atau klise yang ditanya oleh saudara mara baik yang tua atau yang muda.

"along,hang bila nak kahwin?"
"along hang ada marka dak?"
"along umur hang berapa?ouh dah boleh kahwin dah tu."

perh,kenapa soalan dan kenyataan ni dihulurkan masa gua dah berumur 22tahun ni kenapa masa gua balik kampung time umur gua 10tahun mereka tak tanya?ok ok just kidding,ok yang sebenarnya kenapa mereka tanya time gua tak laku?haish.

sebenarnya gua takde pun jawapan untuk semua soalan tu,jodoh itu ketentuan Allah dan gua pun takde jawapan. Kenapa gua nak mencari walaupun jodoh Allah dah tetapkan?Jawapannya kerana hidup ini adalah untuk berusaha dan beramal bukan untuk mempersoalkan takdir.

ok tapi gua tetap berusaha tapi bukan macam;

"awak,ni nombor henfon saya,awak boleh sms atau call bila free."
"saya solat istikharah dan saya nampak awak dalam mimpi saya."

dan sekarang pun gua masih berusaha dalam hal jodoh tapi gua masih punya banyak hal penting lagi untuk difikirkan terutama mempersiapkan diri untuk jodoh itu.Acah acah baik je gua kan?Pinjam ayat kawan gua jap.keh3

2 ulasan:

  1. mu tu hok tolok jodoh bro..bhahaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. nate bob,mu ingat aku tok kenal mu?HAHA

      Padam