Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

dari seorang ayah kepada seorang abang

aku tahu aku lagho,aku tahu aku nakal,
sebab tu aku gagal,
aku gagal jadi abang,
abang kepada empat orang manusia yang dahagakan kasih sayang dan rindukan ketegasan,
aku lalai sehingga terlupa mereka memerlukan bimbingan.

arhhh,
kenapa aku hanyut dalam dunia ciptaan aku,
kenapa aku dekat dengan mereka yang menjauhkan aku daripada kalian,
isk..isk..
dah tak guna aku bersedih,
aku masih punya masa dan kesempatan.

berilah aku peluang adik-adikku,
akan aku perbetulkan mana yang salah.

aku akan bimbing dan lindungi kalian,
percayalah aku,
kerana ini amanat abah pada aku,
aku takkan gagal,
ini janji aku pada abah dan kalian.

#semoga aku dapat menjadi seorang abang yang kalian cintai kerna pada waktu dan saat ini ibu dan kalian kepentinganku.

ini puisi terbaik.


Kau mencintaiku
Seperti bunga
Mencintai titah tuhannya
Tak pernah lelah
Menebarkan mekar aroma bahagia
Tak pernah lelah
Meneduhkan gelisah nyala
Kau mencintaiku
Seperti matahari
Mencintai titah tuhannya
Tak pernah lelah
Membagi cerah cahaya
Tak pernah lelah
Menghangatkan jiwa

2 ulasan: