Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

Panik

panik,lagu daripada kumpulan bunkface,
sedang lagu ini dimainkan,
aku hayati satu demi satu bait lagu ini,
ya,ini lagu sama seperti cerita aku,
cerita hidup aku,
aku bersemngat bila lagu ini dimainkan,
kenapa?
dengarlah sendiri,
mungkin ada yg paham ada yg tak,
tapi kita ada perjuangan kita masing2 dalam hidup kan?
berjuanglah selagi kita masih hidup,
sekian.


Mereka mengatakan dunia,
Penuduhan membabi buta,
Sebalik sentiasa ada makna,
Konspirasinya.

Kini aku diperhati,
Kanan kiri diawasi,
Ancaman mereka tiada henti,
Aku hadapi.

Biarkan ku pergi juang,
Bertentangan terus dan mati,
Satu dunia sudah bersedia.

Biarkan ku pergi juang,
Rasa yang kita idamkan,
Satu dunia sudah bersedia,
Sudah bersedia.

Reformasi mana sakti,
Sini semua beraksi,
Ancaman mereka tiada makna.

Ku selalu berasingan jauh,
Dan ku biarkan mulut celakamu,
Kan ku tunggu kebenaran,
Ditentukan padaku padamu,
Pada mereka yang setuju.

1 ulasan:

  1. cam kasar jer bahasa.. btw, cam xpernah dengar lagu nie dowh.. hahaha.. aku ketinggalan

    BalasPadam