Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

Jenaka yang Bodoh






jika aku menjadi juri bagi Festival Filem Malaysia(FFM) aku akan berikan hadiah filem pendek komedi terbaik pada filem pendek di atas,kenapa?
aku menulis bukan kerana menyokong mana-mana pihak,aku tetap dengan slogan aku 'we dont choose the side but we choose the right'.
lihat dahulu video ini kemudian berikan komen anda sendiri,siapa kita untuk mempertikaikan hukum Allah dan Islam?Allah dah tetapkan yang terbaik untuk semua ciptaanNYA,tapi segelintir manusia mempertikaikannya?siapa kita untuk bertindak sedemikian?
video ini telah memasukkan unsur fitnah terutama kepada parti lawan dan kelantan.
'datuk nik aziz dah mula retorik lama,dah dekat pilihanraya ni,dia mulalah lagu-lagu hudud dia tu'petikan daripada filem pendek ini,secara tak lansung kita dapat lihat betapa ceteknya ilmu mereka yg terlibat dalam video ini,pertama,menyindir hukum Allah,kedua menjatuhkan peribadi seseorang.
bukan seorang malah ada beberapa lagi individu turut difitnah dan dimalukan dalam video ini,jika benar kita ingin menyedarkan kesalahan pihak lain,bukan fitnah cara terbaik,tak perlu sehingga memalukan individu tersebut dengan fitnah.ingatlah dosa memfitnah itu adalah lebih besar daripada dosa membunuh!

kelantan?salah satu negeri di malaysia dan mungkin negeri terkaya jika rakyat mendapat royalti minyak yg sepatutnya,tetapi..

lihat sendiri video di atas,menangislah jika kamu dapat melihat kebenaran,kenapa kelantan sering diburukkan di kaca tv dan jua akhbar?pendapat aku sng sahaja,kerana kelantan dipegang oleh pembankang,dipegang pembankang tetapi perlukah kelantan sering diburukkan dan dianaktirikan oleh kerajaan persekutuan?aku antara individu pernah menetap di kelantan untuk masa yg lama,tak pernah aku lihat semua keburukkan yg ditunjukkan dalam kaca tv dan ditulis dalam akhbar,serius..kelantan best!=)

dan makcik2 dalam video pertama,kok ye nak berbicara,nak kutuk orang,pkai tudung dulu ye makcik?tapi..aku tak heran,makcik tu sendiri tak mengikut hukum Allah iaitu menutup aurat untuk apa dia menyokong hukum Allah yg lain?ok makcik2 dan akak dalam video tu..saya paham..=)

secara keseluruhan aku tak nampak mana baiknya video yg pertama tu melainkan sekumpulan hamba Allah yg memburukkan hukum Allah,fitnah yg melampau2,tajuk kenapa hudud pas?bukankah hudud datang daripada Allah SWT,kelantan terus diburukkan...

jika ada kesalahan dalam memberi komen beritahu aku,aku hanya hamba Allah yg memerhati manusia lain..=)
terima kasih kerana sudi membaca..=)

1 ulasan:

  1. tak nak sebelah mana2 parti. cuma nak cakap hukum allah itu adil~

    BalasPadam