Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

Bahgia Selepas Duka

bila aku ditimpa,
aku terus sendu,
ku jerit-jerit,
ku pekik-pekik,
ku juga ingin bahgia!!
hindar dari segala malapetaka.
tapi siapa aku mahu menentu?

apa tiada peluang,
aku merasa,
sebenarnya dunia,
tanpa duka,
hanya bahgia.

sedihku belum menangis,
sebakku jadi sesalku.

Allah maha adil,
bahgia menyusul,
selepas duka.
Terima Kasih Ya Allah,
Kau kurniakan aku satu rasa,
bahgia seindahnya!

3 ulasan:

  1. bukan kehidupan jika tanpa duka dan bahagia...

    BalasPadam
  2. joe:dah bersabar sebab tu dapat bahagia selepas duka..=)

    misliana:ye...duka dan bahagia mcam megi dgn student..HAHA

    BalasPadam