Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

4 Disember

apa yang isitimewa tentang tarikh ni?
mungkin tak bagi orang lain,tapi ye bagi aku..
hari ni 4 Disember 2011 aku dah cukup 21tahun..
aku dah boleh laksanakn tanggungjawab aku pada negara,
itu yang aku tunggu selama ni.

tapi ini kali pertama hari lahir aku yg pertama tanpa keluarga di sisi,takpe aku tak kisah sume tu sebab aku memang jarang dan tak suka sambut hari lahir,cukuplah jika ada yg mengingatinya..
terima kasih kepada mereka yg wish dan berikan aku hadiah paling isitimewa 'doa',aku turut doakan orang sekelilig aku supaya mereka dapat yang terbaik di dalam hidup!amin..=)

bila tiba tarikh ni aku cukup sedih, teringat peristiwa 4tahun lepas,seseorang yg telah mendidik aku menjadi seperti sekarang berjanji padaku yg pada hari dia gaji dia akan sambut hari lahir aku untuk kali pertama dalam hidup aku dan sebagai seorang remaja pasti aku sangat seronok mendengar janji itu,tapi sayang janji hanya tinggal janji,orang yang berjanji itu sudah pergi selamanya daripada dunia sebelum tiba tarikh 4 Disember 2007,satu kehilangan yang sangat besar dalam hidup aku dan 4Disember yang datang selepas itu tiada lagi makna bagiku..

cukuplah!aku tak mahu bercerita lagi,apa aku harapkan,aku mampu laksanakan tanggungjawab aku sebagai seorang anak kepada ibuku,seorang abang kepada adik2ku,seorang pelajar,seorang kawan yg mnyenangkan kepada sahabat2ku..tiada apa perkara yg penting selain keluarga bagiku..dan perjuanganku!
semoga Allah mempermudahkan segala urusanku..
berikanlah kemenangan pada mereka yg berjuang di jalan mu ya Allah..

tunjukkan aku jalan ke sana Tuhan!

4 ulasan:

  1. insyaAllah.....semoga Allah S.W.T mempermudahkan perjuangan meor...yg pergi tetap pergi...life must go on tp jgn sesekali melupakannya...sematkan dalam memori sbg knangan & anugerah terindah dalam hidup...cheer up!

    p/s : tak sangka kte berkongsi hari birthday yg sama....huhu...^__^

    - lavendaria -

    BalasPadam
  2. for the first time aku rase ni adalah one of luahan hati kau yg sangat jujur membuat kan aku menjadi tersentuh, what can i said to you , da 21 nie kau ade banyak responsible kau kene buat bukan family kau jek , but as rakyat malaysia , untung laa dpt mengundi , kau kene jadi lebih matang sikit , kurangkan penipuan hewhewhew , okay la back to serius , kau kene teruskan perjuangan kau , aku sokong kau dari belakang . yaaa perjuangan kau tu dont stop it , u must move on , tak ramai org muda mcm kau yg berani mati nak memperjuangkan hak hak kite , so to be honest aku salutee ape yg kau buat nie . bile da 21 nie jugak . teruskan kematangan kau , kunci kebebasan da ade kat tangan kau . so kau sekarang kau kene pandai guna kan kebaikan dari kunci tu . last but not least . and 1 more semua yg pergi takan kembali lagi . yaa aku aku bukan kat tempat kau . tp aku tau ape yg kau rase . tp kau kene ingat , kau ade ramai lgi yg sygkan kau , ingat tu happy birtyday meor , aku enjoy dpt kawan dgn kau , kenal kau 1 hari tu da cukup bg aku nak tau deep pasal kau .


    #panjang kan wish aku , nevermind kalau kau rase annoyed ., tp nie ikhlas dari aku . bye !

    BalasPadam
  3. ain:ye..yg pergi meor redhakan,tetapi masih meor simpan dalam ingatan,moge semangat dia beri dulu mampu meor teruskan dalam perjuangan!ya..tarikh lahir kita sama..meor perasan masa zaman skolah lagi..=)

    BalasPadam
  4. faten:ya,terima kasih kerana sudi membaca,blog jadi tempat aku luahkan apa ku lihat,kurasa..aku takde sesiapa untuk berkongsi,jadi blog adt kalah medium untuk aku meluahkan apa yg aku mahu..

    thx untuk kata2 semangat kau,aku hargainya..terima kasih,aku harap makin lama makin ramai orang muda tau apa tujuan kita hdup di bumi,dunia hanyalah persinggahan,yg kekal adalah akhirat..=)

    p;s:mungkin lepas ni aku kene berhenti belajar menipu..=p

    BalasPadam