Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

Sumpah Laknat & Pemaaf

“Mereka (orang-orang munafik) menjadikan sumpahnya (atau akuannya) sebagai perisai (untuk menyelamatkan dirinya dan harta bendanya daripada dibunuh atau dirampas), lalu mereka menghalang (dirinya dan orang lain) dari menurut jalan Allah. Sesungguhnya amatlah buruk apa yang mereka telah kerjakan. “(Al-Munafiqun: 2).


ayat kt atas ni dah bg bukti yg jelas2 betape org munafik snggup mmprmainkan agama islam dgn mnjdkn sumpah laknat sbg mainan...ok..cube kite pk..klu due2 pihak lakukan sumpah laknat?spe yg bslah?spe yg nk kene hukum...sesungguhnya bersumpah bohong itu salah satu drp dosa besar..


konpom ke org yg buat sumpah laknat 2 xbrslah.?org skrg..agama dh jadi mainan..negara ditapakkakikan..bangsa dah jadi kain buruk..


Saidina Umar Al-Khattab pernah berkata "Aku lebih rela tidak menjatuhkan hukuman daripada tersalah memberi hukuman"


so kpd manusia,tlg la jgn begitu cepat dan pandai2 mnghukum mnusia tnpe bkti..klu btl dorg salah bg la dorg pluang untuk mebela diri..dan paling bagus..jadilah seorang pemaaf..'memaafkan itu lebih baik drp mendedami'..skunk aku tgk pantang ade ssorg  wt salah..pungpang2 kene,xde pluang lnsung tok bela diri..xksian ke?bayangkan kite xsngje wt salah tp tibe2 kita disalahkan spt kite sngje melakukanye?ape pasaan kite?




memang sukar bagi kita untuk memaafkan seseorg yg melakukan kesalahan yg besar kpd kita..tetapi memaafkan seseorang xkn wt kite rugi pun,malah bleh rawat hati kite yg marah..


Nabi Muhammad bersabda: “Bukanlah orang yang kuat itu (dinilai) dengan (kekuatan) dalam pergelutan, sesungguhnya orang yang kuat ialah orang yang dapat menguasai dirinya ketika marah.” (Hadis riwayat Bukhari).


jadilah seorang pemaaf..=)

1 ulasan:

  1. aku maafkan kamu
    lalala~~~ =)
    [lagu malique feat jamal]

    BalasPadam