Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

loghat PERAK 1

sape org perak?teman2!ye..saya yang bernama Meor Muhammad Zulfadli dilahirkan di Hospital Besar Ipoh,Perak skunk lbh dikenali dgn name Hospital Raja Permaisuri Bainun Ipoh Perak.
ape motif teman tye?teman pn xtw..hehe..jom tgk video ni..

pekat giler loghat die?trgn jugak aku nk blajo..tp xpndei2..papepn credit to Mamat Khalid sb wt cte 'Hantu Kak Limah Balik Rumah'..rmai kwn2 aku kt sni(melaka) trgn blajo ckp perok..ate blajo le...hehe...moh kite blajo..moh2..
ate=penyedap ayat/abis tu
awok,teman=saya
megholoh=tidur
tumpor=mati
bojot=basah
gebor=selimut
ngobak=menangis
nyongket=suka merayau
guling-pering=berhempas pulas
kelemayor=air mata berlinang
yor-ngat=air panas(kopi,milo)
goyor=binaan tak kukuh@badan terhuyung=hayang

ni yang sempat teman karang,nt teman smbg lg..papepn..trimelah lirik lagu untuk korg,nynyian asal RATU:TEMAN TAPI MESRA versi perok!
Keme ader kawan
Kawan keme gemo bebeno
maner keme pegi dia pasti nyendoi.
Kawan keme nie cukup hensom
pandai bebeno pulak tu,
ater gemo betui dia bertandang
nolong keme

sekarang keme udah penin
bila dia kabo dia syok kat keme
dia labun nak buat
keme nie gilprend dia.

cukup ler setakat
berseloghor dengan keme
jangan ler berlabun yang bukan2
tak terhingin keme kat mike tu..
kita berteman udahler
berteman tapi bukan bebeno.
keme suka bebeno kawan jer dengan mike
sebab keme dah ada boyprend lain
kita berteman jer udah lerr...
kita berteman ok!
berteman jer bukan nyer bebeno...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan