Jangan tunding jari pada orang lain kalau kau tak mampu nak faham rutin dan sistem dunia sekarang. Kadang-kadang kita kena berubah untuk perkara yang kita rasa tak mampu untuk ubah.

tanjong rambutan!

bila sebut je tanjong rambutan rmai yg gelak2,smbl 2 dlm pale otak mst tpk tmpt org gilerr...aku sbgai org tanjong pn malu nk ngku kdg2..lbh2 lg ble sem1..ble org tye aku..asal mane?aku jwb'perak..' 'perak blah mane?'
aku jwb 'ipoh' org tye lg..'ipoh blah mane?' them aku jawab 'tambun'..hehe..dlu ade mse kelas arab aku ckp aku asal tanjong rambutan satu kelas bedekah!grr...smpai ustaz pn ketawakan aku...
tp aku pk2 blik wtpe aku nk malu..kt c2 la aku tgk dunie pn..janji tmpt aku lg femes drp tmpt korg..hahahaha..
nt klu spe2 nk bejalan kt tanjong rambutan gtw la..aku bwk jejalan!
bia aku tnjuk ape best kt sne..hehehe..
ni aku tnjuk ape yg ade kt tanjong rambutan..
aku bg skit info sal tanjong rambutan!
>Tanjong Rambutan ialah sebuah pekan kecil di daerah Kinta yang terletak di timur laut bandar raya Ipoh di negeri Perak.

Jarak pekan ini dari Ipoh adalah 15 kilometer dan ia merupakan sebuah mukim di mana terdapat beberapa kampung serta taman perumahan yang majoriti penduduknya merupakan masyarakat Melayu.

Tanjong Rambutan biasanya sinonim dengan perkataan pesakit mental kerana pekan ini menempatkan Hospital Bahagia, salah satu hospital kesihatan mental yang terkenal di Malaysia.

Tanjong Rambutan juga terletak di Hulu Sungai Kinta menyebabkan Tanjong Rambutan juga dikenali sebagai Ulu Kinta. Sungai Kinta mengalir melalui bandar Ipoh, Batu Gajah, Tanjong Tualang dan bertemu dengan Sungai Perak di Kampung Gajah, Perak.

Kini Tanjong Rambutan semakin menarik perhatian orang ramai kerana barang-barang lelongnya yang murah serta kesempatan untuk mengunjungi Hospital Bahagia yang juga didatangi oleh pelatih-pelatih yang menjalankan latihan praktikal.

Maktab Perguruan Hulu Kinta dan sebuah kem pasukan polis hutan juga terletak di Tanjong Rambutan.

Hospital Bahagia Ulu Kinta
Stesen Keretapi Tanjong Rambutan
abaikan org dlm pix ni..hehe!~ini dia..pasar tanjong rambutan..org rmai dtg sni bli ikan,aym,sayur..yg ade kt sni bukn org tanjong je..tp rmai..
Pekan Tanjong Rambutan
Pekan tanjung Rambutan 2
ni org pnggil BAS TANJONG
ni pasar pe org pnggl tah..die ade tiap2 pg ahd n isnn..plg byk brg antik..spe y mint brg2 antik 2..moh2 le snggah..

kalau nk aku tulis ag memang byk,bleh kata same byk dgn utusan metro..hehe..xpe la..spe2 y tmbh pape gtw la yer!=)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan